Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Page Header Logo
  • Announcements
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Editorial Team
    • Submissions
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol 2 No 2 (2022): IJIGAEd: Indonesian Journal of Islamic Golden Age Education

Published: 2022-06-28

Articles

  • PENINGKATAN DISIPLIN ANAK USIA 5-6 TAHUN MELALUI METODE PEMBIASAAN
    Nurfitri Sahidun
    1-10
    • PDF (Bahasa Indonesia)
  • MANAJEMEN SARANA DAN PRASARANA PENDIDIKAN DI TK PKK DEWI SARTIKA JABUNG MALANG
    Dewi Anggraini, Dyah Ayu Lestari
    11-20
    • PDF (Bahasa Indonesia)
  • PENGELOLAAN KELAS EFEKTIF DALAM PERSPEKTIF PSIKOLOGI PERKEMBANGAN
    Bagus Mahardika, Anas Rangga Buana
    21-32
    • PDF (Bahasa Indonesia)
  • UPAYA MENINGKATKAN KREATIVITAS MENGGUNAKAN MEDIA KOLASE DI KELOMPOK B TK AISYIYAH KAUMAN METRO
    Siti Nur Azizah, Isti Fatonah, Nindia Yuliwulandana, Revina Rizqiyani, Vina Erviani
    33-41
    • PDF (Bahasa Indonesia)
  • DAMPAK PENGGUNAAN GADGET TERHADAP PERKEMBANGAN EMOSIONAL ANAK USIA 4-6 TAHUN DI PAUD PGRI 15 A IRINGMULYO KOTA METRO
    Risa Azizatul Muawanah, Nihwan Nihwan, Aguswan Khotibul Umam, Rizqi Annisa Fitri
    42-49
    • PDF (Bahasa Indonesia)
SUBMISSIONS
EDITORIAL TEAM
PEER REVIEWER
AUTHOR GUIDELINES
FOCUS AND SCOPE
COPYRIGHT NOTICE
PUBLICATION ETHICS
OPEN ACCESS POLICY
ARTICLE PROCESSING COST
CONTACT US

TEMPLATE

INDEKS

Turnitin

Google Scholar

Grammarly

Moraref

Garuda jurnal

ISSN

P-ISSN: 2746-2269 (media cetak)

 

E-ISSN: 2827-9166 (media online)

Open Journal Systems
Language
  • English
  • العربية
  • Bahasa Indonesia
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Flag Counter

Web Analytics View My Stats

IJIGAEd : Indonesian Journal of Islamic Golden Age Education
Published by: Institut Agama Islam Negeri Metro

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License

Open Journal Systems Public Knowledge Project