STRATEGI BISNIS PT NURINDO WISATA DALAM MELAKUKAN REKRUTMEN JAMAAH

Authors

  • Siti Nurbayah Universitas Mulawarman

DOI:

https://doi.org/10.32332/multazam.v2i1.5366

Keywords:

Strategi Bisnis, Rekrutmen Jamaah, Ibadah Haji

Abstract

The primary issue addressed in this study is PT Nurindo Wisata hajj business strategy in recruiting prospective pilgrims. This type of research is qualitative, and the research method used is a management approach. Field research data collection techniques include observation, interviews, and documentation. The findings of this study indicate that PT Nurindo Wisata hajj business strategy has business strength in attracting prospective pilgrims by implementing a differentiation strategy, namely the Solution Program. PT Nurindo Wisata innovates in the marketing of Hajj products, specifically with a reference system that is distinct from the MLM system. The promotion is carried out by maintaining contact and then making a presentation.

References

Kifli, Dzul. Skripsi Manajemen Pelayanan Haji dan Umrah PT Patuna Tour Dan Travel. Jakarta: Fakults ilmu dakwah dan Ilmu Komunikasi UIN Syarif Hidayatullah. 2010.

Syaukani, Imam. Manajemen Pelayanan Haji di Indonesia. Jakarta: Puslitbang Kehidupan Keagamaan. 2009.

Info Peluang Usaha. “Peluang Usaha Travel Haji dan Umrah https://infopeluangusaha.org/peluang-usaha-travel-haji-dan-umrah/ (22 Januari 2016).

Mukminin, Furqon. Manajemen Pelayanan Biro Perjalanan Haji dan Umroh (Studi Kasus di Sultan Agung Tour and Travel Semarang) Skripsi. Semarang: Fakultas Dakwah dan Komunikasi UIN Walisongo. 2015.

Fitria. Strategi Travel Arminareka Perdana Cabang Pekanbaru dalam Menarik Calon Jamaah Haji dan Umrah Ditinjau dari Perspektif Ekonomi Islam Skripsi. Pekanbaru: Fakultas Syari’ah dan Ilmu Hukum UIN Syarif Kasim. 2011.

Rivai Zainal, Veithzal, Muhammad Syafii Antonio, dan Muliaman Darmansyah Hadad. Islamic Business Management. Yogyakarta: BPFE. 2013.

Silmi, Ibnu Rijal. Analisis Sistem Pemasaran Penjualan Berjenjang Syariah (PLBS) Pada PT Arminareka Perdana Jakarta. Skripsi. Jakarta: Fakultas Ilmu dakwah dan Komunikasi UIN Syarif Hidayatullah. 2013.

Hanafi, Mamduh M. Manajemen. Yogyakarta: UPP STIM YKPN. 2011.

Jauch, Lawrence R. dan William F. Gluec. Strategic Management and Business Policy (Manajemen Strategi dan Kebijakan Perusahaan), terj. Murad dan Henry Sitanggang, Edisi Ketiga. Jakarta: PT Gelora Aksara Pratama. 1988.

Fuad, M. Pengantar Bisnis. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama. 2001.

Lupiyoladi, Rambat. Manajemen Pemasaran jasa, Teori dan Praktek. Jakarta: Penerbit Salemba Empat. 2001.

A. Karim, Adiwarman. Ekonomi Mikro Islam. Jakarta: Raja Grafindo Persada. 2007.

Parmitasari, Rika Dwi Ayu. Pengantar Bisnis. Makassar: Alauddin University Press. 2013.

Moleong, Lexy J. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Rosdakarya. 2001.

Published

2022-08-25