Strategi Pemasaran Produk Al Multazam Group Dalam Meningkatkan Jumlah Calon Jamaah Selama Pandemi Covid-19

Authors

  • Taufik Hidayat Universitas Mulawarman

DOI:

https://doi.org/10.32332/multazam.v2i2.5858

Keywords:

Marketing Strategy, Increasing Number of Prospective Pilgrims, Covid-19 Pandemic

Abstract

This study aimed to examine the Al Multazam Group's marketing strategy and efforts to boost the number of potential pilgrims during the Covid-19 pandemic. This study method is qualitative descriptive research based on field research (field research). According to the findings of this study, Al Multazam Group's marketing approach for raising the number of prospective pilgrims during the Covid-19 pandemic utilized a marketing mix strategy (Product Strategy, Price Strategy, Place Strategy, and Promotion Strategy). In addition, Al Multazam Group undertakes internal and external environmental analysis, establishes short- and long-term goals, socializes products with partners and branches, and communicates with the congregation.

References

Al Arif, M. Nur Rianto. Dasar-dasar Pemasaran Bank Syariah. Bandung; Alfabeta, 2012.
Amrin, Abdullah. Strategi Pemasaran Asuransi Syariah. Jakarta: Gramedia Widiasarana. 2007.
Assauri, Sofyan. Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT Rineka Cipta, 2011.
Borden, Neil H. “The Concept of the Marketing Mix” Jurnal of Advertising Research New York, 1964.
David. Manajemen Strategi Konsep. Jakarta: Salemba Empat. 2004.
Firmansyah, M. Anang. Pemasaran dasar dan konsep. Surabaya: Qiara Media, 2019.
Glueck, William F. Manajemen Strategis dan Kebijakan Perusahaan, Alih Bahasa Murad Jakarta: Erlangga, 1989.
Hasan, Ali. Marketing Bank Syariah. Jakarta: Ghalia Indonesia, 2010.
Lukitaningsih, Ambar. “Perkembangan Konsep Pemasaran: Implementasi dan implikasinya”. Jurnal Maksipreneur, Vol. III, No. 1 Desember, 2013.
M. Fuad dkk. Pengantar Bisnis. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama, 2006. cet. 5.
Nasution, Az. Konsumen dan Hukum. Jakarta: Pustaka Sinar Harapan, 1995.
Nida Farhanah, Problematika Waiting List Dalam Penyelenggaraan Ibadah Haji Di Indonesia, Volume 12, Nomor 1, Juni 2016.
Rahmat, Pupu Saeful. Strategi Belajar Mengajar. Surabaya: Scopindo Media Pustaka. 2019.
Saleh, M. Yusuf dan Miah Said, Konsep dan Strategi Pemasaran. Makassar: Sah Media, 2019.
Samsul, Rizal. Melakukan Pemasaran Barang dan Jasa. Jakarta: PT. Geloa Aksara Pratama. 2008
Sarinah dan Mardalena. Pengantar Manajemen. Yogyakarta: Deepublish, 2017.
Sarip dkk. Dampak Covid-19 Terhadap Perekonomian Masyarakat Dan Pembangunan Desa. Jurnal Penelitian Hukum Ekonomi Islam Vol. 5, No. 1 Juni 2020.
Shihab, M. Quraish. Haji dan Umrah Uraian Manasik, Hukum, Hikmah, & Panduan Meraih Haji Mabrur. Jakarta: Lentera Hati. 2012.
Surya, Tatik. Perilaku Konsumen; Implikasi Pada Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Graha Ilmu, 2008.
Susetyarsi. “Membangun Brand Image Produk Melalui Promosi Event Spnsporship dan Publitas”, Jurnal STIE Semarang, Vol IV, No 1 Februari 2012.
Usmara, A. Strategi Baru Manajemen Pemasaran, Yogyakarta: Amara Book, 2003.
Wijaya, Tony. Manajemen Kualitas Jasa. Jakarta: PT. Indeks 2011.
Yam, Jim Hoy. Manajemen Strategi; Konsep dan Implementasi. Makassar: Nas Media Pustaka. 2020.

Published

2022-12-19